sobota, 5 lutego 2011

019. Piękne dzięki Drogie Panie...



Wyróżniani być lubimy
Jeśli dobrze coś zrobimy.
Pochwalimy się robótką,
Naleweczką, czy też wódką,

Którą sami przyrządzimy
(właśnie taką jak lubimy).
Patrząc zaś na gości miny
Podziw w nich zauważymy.

Każdy inne ma talenta
Lecz niech każdy z was pamięta
Że ci duzi, i ci mali -
Każdy lubi, gdy ktoś chwali.

Jeden ma talenty takie,
że gotuje wciąż ze smakiem.
Inny (chociaż w to nie wierzę)
Ładnie pisze na papierze.

Ta dziewczyna to ma dłonie!
W rękach jej robota płonie!
I wychodzą spod szydełka,
Czapki, szale, świecidełka.

I zabawki na choinki
I króliczki, kotki, świnki.
Trzeba nieźle się wysilić
By tak życie nam umilić.

Bo najbardziej serce cieszy
Kiedy się gawiedzi rzeszy
Pracę swą na bloga wrzuci
Wtedy nikt już się nie smuci.

Większość z nas wpisując adres mogą przeszyć drobne dreszcze
Bo nikt z nas nie ma pojęcia, co jest - a "co by tu jeszcze".

Można pisać bardzo ładnie,
Prosto, "z jajem", oraz składnie
I codzienne zwykłe racje
Malować jak rewelacje.

Myślał by kto, że w tym USA
Marnieje u człeka dusza
Że się człek z tęsknoty zwija
i w robocie wciąż uwija.

Nie ma czasu na życzliwość,
Uśmiech, kpinę i zgryźliwość
Która czasem się przydaje
Kiedy ktoś już pisze "z jajem".

Tu się myli taki czytacz, zasmucając wszystkich wkoło
Że jak jest się "bez odwrotu", to nie może być wesoło.


Wspaniałym Anabell i Stardust serdecznie dziękuję za wyróżnienie.

6 komentarzy:

  1. I oto się objawił Mironq-Wieszcz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zatkalo mnie!!! A to sie nie zdarza!!! Bardzo mi sie podoba wiersz i sobie zachowam "ku pamieci" Dziekuje:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mironq gratuluję . A wiersz Ci zwinę bo podoba mi sie i kiedys go u mnie zobaczysz. pozdrawiam Uleczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Zgago! Grzecznie było podziękować dziewczynom w sposób nieco niesztampowy. Mam nadzieję, że się udało. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Stardust! Miało się podobać! ;-))) Ot taki chwilowy kaprys obliczony na zaskoczenie. :-))) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Uleczko! Wcześniej nie miałem czasu, ale już zdążyłem go zobaczyć na Twoim blogu. Przy okazji również gratuluję wyróżnienia. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń